linn riscolls

I may not be there yet but i'm closer than I was yesterday.

NobelMoments.

Kategori: Allmänt

Köpte på mig en tårta, en blombukett och ett litet presentkort, packad ner varorna i en miljövänlig plastkasse och traskade upp mot Västerås sjukhus. 82 år är ingen ålder för en krutgumma. Vi satt i timmar på hennes sjuksäng och diskuterade böcker som behandlar vår existens djupa frågor. Att bara se på henne, denna beundransvärda lilla kvinna som fortfarande har den välsignade förmånen att få vakna utan krämpor, ger mig inspiration. Ord räcker ofta inte till för att beskriva en människas erfarenheter och kunskaper, än mindre när vi talar om de som är äldre. Jag kan sitta i evigheter och bara lyssna på damen. Hon får mig att längta till att åldras hand i hand med livets kommande och föregångna upplevelser. Keep going strong little miss sunshine, du glädjer mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: