linn riscolls

I may not be there yet but i'm closer than I was yesterday.

Höst.

Kategori: Allmänt

Håller ni med mig om att den svenska hösten har en dämpande inverkan på kroppsrörelser? Att man hellre slänger sig platt på magen i sängen, placerar hakan på en huvudkudde och glor rätt in i väggen istället för att göra de mest självklara sakerna, som att gå ut i köket och stänga av kokplattan till äggen som kokat i snart 20 minuter.
'
Jag är en sån under hösten. En avdankad kropp som varken tänker eller agerar. På ett ungefär. Idag har jag visserligen tagit mig in till stan och hem igen, tvättat, dammsugit och torkat golvet. Men det har jag inget minne av, det bara hände. Hösten är inte till för mig, och jag finns inte till för den. Framförallt inte september. Jag ogillar september precis lika mycket som Tomten avskyr julafton. Det blir bara repetition av en mängd krävande situationer, inslutna i en omgivning så mörk att ögonen inte hinner vänja sig vid ljuset innan det blir bäcksvart igen. I want some light folks.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: