linn riscolls

I may not be there yet but i'm closer than I was yesterday.

bra skrivet.

Kategori: Allmänt

Har suttit och funderat länge på varför man ens äter skräpmat. Grejen är att man endå mår dåligt efteråt när man ätit det. Antingen mår man dåligt för att man ångrar sig eller å mår man dåligt för att ja man mår dåligt *spydåligt*. Det kan ju inte vara bra för kroppen att må så dåligt. Så varför utsätter vi oss för det ifall vi endå vet, redan innan vi äter att vi kommer att ångra oss. Kan vi inte ångra oss innan då, bestämma oss för att nej det här vill jag inte äta, för då vet jag att jag kommer må dåligt efteråt. Jag vill inte äta det här hur gott det än är, men det är ju inte gott. Anledningen till att man tror det är gott är för att det är första tuggan som är god. Om du till exempel äter en hamburgare. Hur ofta smakar första tuggan lika gott som sista? Har man tagit en tugga eller två så äter man bara resten för att äta. det är inte gott, och det inser vi inte förren vi ätit klar ”ohh fyy vad mätt jag är, mår så dåligt nu haha” . Ja skrattar bäst som skrattar sist, allt det lägger sig direkt på kroppen i form av fett. Det är därför det inte är nyttigt att äta snabbmat, eftersom att det består bara av ja, det säger sig självt.. skräp. Varför äta något som varken du eller kroppen mår bra av ? Det tål att tänka på.

Gör så här nästa gång någon frågar om du ska ha godis/chips eller något onyttigt när ni är ute och äter. Säg ”nej” snabbt. Alltså så att du inte ens hinner tänka på ifall du vill ha det eller inte. Säg bara nej jag tar en sallad, fort som attan innan du hinner ångra dig. Tänk på hur dåligt du kommer må och du trycker i dig tre burgare eller något annat som kroppen inte mår bra av. Tänk på att du behöver näring, i form av nyttig mat. Kan du välja på en nyttig pastarätt eller pizza så ta pastarätten! Du kommer att bli minst lika mätt bara att du inte kommer må dåligt. Du kommer inte att ha ångest resten av dagen och sedan dagen efter tänka ”jag jag åt ju skräp igår, då kan jag lika gärna göra det idag igen”. Nej nej nej, det är fällan som alla luras in i, bara för att du ätit onyttigt en dag så ska du INTE äta onyttigt dagen efter, se det som en ny start istället, ja jag åt skräp igår, då ska jag  börja på ett nytt kapitel idag och äta nyttigheter! Tänk såhär ”jag kommer att må bättre, jag kommer att kunna se min själv i spegeln och tänka: WOW vad snygg jag är, titta vad jag själv har åstadkommit genom att bara skippa snabb/skräp maten”.

Att gå på en diet med bantningspiller är inget som jag rekommenderar. De flesta får för sig att ett piller gör att de går ner i vikt, därför kan de äta vad som helst bara för att man tar pillret, eller överdoserar det. Ingen bra ide. Istället för att bara äta lite nyttigare, hoppa ”superpillret” och kanske ta några kosttillskott i form av omega 3 och äppelcidervinäger istället. Mycket mycket hälsosammare för kroppen. Tänk på att ni lever idag, ni kommer även att leva med samma kropp i ett bra antal år till! Det är kroppen ni ska vårda och tänka på i forsta hand, som jag sa. Det är den so ni kommer att ha med er livet ut. ”Tar ni sönder” den nu så kommer det att påverka er längre fram.

Ta inte detta inlägg som att ni aldrig ska äta skräpmat eller godis, chips mm. Utan bara att man inte ska ha det som en vana! Ni som tänker ”men jag är jättesmal jag kan äta vad jag vill” . Ja kanske det, men kroppen mår fortfarande inte bra av det. Om man äter pizza varje dag bara för att man kan så kommer man märka efter några år att man kanske inte borde ha gjort det. Har ni en bra ämnesomsättning samt förbränning, vårda den. hjälp den att hållas igång samt tänk på att träna även fast ni kanske inte tror er behöva det. Träning är bra för hela kroppen, det får även våran hjärna att fungera bra.

Slutsats:
Ät och motindera sunt, det kommer kroppen att jubla av. Hoppas ni alla förstår att det är väldigt viktigt.

Inlägget är snott utav http://svettlukt.myshowroom.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här: