linn riscolls

I may not be there yet but i'm closer than I was yesterday.

tankar.

Kategori: Allmänt

En tanke som slår mig rätt ofta är "vem fan är jag?!". Tanken kan ge mig lite smått panik. Liksom vem är jag och vad gör jag här. Ibland slår det mig hur mitt liv egentligen ser ut. Jag bor själv i en liten etta som alltid ser ut som ett jäkla helvete (bombnedslag), jag kaosar till saker i livet hela tiden bara för jag tycker det blir mer spännande, tränar sjuka mängder bara för att få den där lilla kicken som kommer efteråt, isolerar mig från de människor som finns runt om mig, pratar inte om känslor eller problem, låsas dygnet runt som om jag är okej. Och ibland så undrar jag bara varför mitt liv ser ut så. Varför gör jag inte de saker som jag borde göra. 
 
Ibland slår det mig också att den person som jag älskade allra mest faktiskt inte lever längre. Jag förstår fortfarande inte att min pappa är död. Varje gång jag ser en grön volvo får jag för mig att det är min pappa som kommer och kör och jag har flera gånger om kunnat svära på gud att jag faktiskt sett honom. Men när det går upp för mig att han inte finns längre får jag panik och måste kippa efter luft i panik. Typ. 
Hade nån frågat mig för ett år sen hur jag trodde att mitt liv skulle se ut idag så skulle jag nog svarat att jag vilade i frid tillsammans med min pappa, för ett år sen såg jag ingen möjlig framtid för mig själv och har än idag svårt att se en mening med livet. Känns ju helt sjukt att leva vidare när en person som stått en så nära går bort.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: