linn riscolls

I may not be there yet but i'm closer than I was yesterday.

Svar.

Kategori: Allmänt

Hur många måltider åt du per dag när du inte bulka. Jag tränar 6 dagar i veckan (styrketräning och cardio) och skulle vilja veta ungefär hur många mål jag ska äta för att kunna bygga rätt. Förut åt jag 3 mål om dagen men jag har förstått att det kanske är för lite. Har du några tips då det gäller kosten så dela gärna med dig. Kram :)
 

När jag inte bulkade låg jag också runt sex mål om dagen, det enda jag gjort i stort sett är att ökat portionerna, äta mer proteiner, se till så jag får i mig tillräckligt av alla näringsämnena och att maten håller en god kvalitet. 
 
Så som ett svar på din fråga, tre mål om dagen är rätt lite som du säger, så när du tränar bör du ligga på en sex mål om dagen och se till att dessa mål innehåller allt från proteiner, kolhydrater och till bra fetter och du måste också se till så att du inte ligger på ett kaloriunderskott. Då blir det en helt motsatt effekt på din träning och du kommer att bryta ner musklerna istället för att bygga. Hoppas du blev nöjd med svaret, kram!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: